درباره ما سبد خرید0 شعب اعطای نمایندگی ثبت نام / ورود

گرانترین بستنی دنیا

474
1401/12/01

امروزه خوردن غذاها و دسرهای لوکس و لاکچری در بین افراد مد شده است. به طوری که برخی از ثروتمندان حاضرند پول زیادی بابت تهیه آن‌ها پرداخت کنند. علاوه بر غذاهای شیک و گران قیمت، دسرهای گران قیمتی هم وجود دارند که دارای قیمت‌های نجومی و میلیاردی هستند.
 همه ما فکر می‌کنیم که بستنی ارزان ترین و ساده ترین خوراکی است اما امروزه مدل‌های متنوعی از بستنی توسط افراد ماهر و با تجربه تهیه شده است که می‌توان گفت برخی از آن‌ها جزء گرانترین خوراکی‌های جهان محسوب می‌شوند. 
ما در این مطلب قصد داریم چند نمونه از گرانترین بستنی‌های دنیا و ترکیبات آن‌ها را به شما معرفی کنیم. پس برای آشنایی بیشتر و کسب اطلاعات در این مورد تا پایان همراه ما باشید.

گرانترین بستنی‌های دنیا

همه بستنی‌ها از ترکیباتی مانند شیر، شکر، وانیل، طعم دهنده‌ها، شکلات، کاکائو و غیره ساخته می‌شوند اما می‌توان در تهیه برخی از انواع آن از موادی مانند کاکائوهای خاص و کمیاب، شکلات‌های گران قیمت، ترافل‌های خاص و غیره استفاده کرد. 
 می‌توان بستنی‌ها را به شیوه‌های گوناگون تزیین کرد. تزیین بستنی‌ها را می‌توان هم با استفاده از مواد ارزان و دم دستی انجام داد و هم می‌توان با استفاده از موادی گران قیمت و لوکس به تزیین بستنی‌ها پرداخت. استفاده از این مواد گران قیمت در تزیین روی بستنی می‌تواند آن را به خوراکی لوکس و گران تبدیل کند. 
موادی مانند ورقه‌های طلای خوراکی، الماس‌های خوراکی، وانیل اصل ماداگاسکار، کاکائوهای آفریقا، زعفران اصل ایرانی و غیره از جمله موادی هستند که در تهیه گرانترین بستنی‌های دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به معرفی برخی از این بستنی ها خواهیم پرداخت

بستنی روکش طلا

بستنی با طعم طلا

این نوع از بستنی با روکشی از طلا 18 عیار که قابل خوردن است، تزیین و در ظرفی از جنس طلا سرو می‌شود. در قسمت پایه ظرف دستبندی از طلا قرار داده شده که یک الماس یک قیراطی بر روی آن خودنمایی می‌کند. 
جالب است بدانید قاشقی که در کنار ظرف این بستنی قرار دارد، از جنس طلا بوده که الماس‌های سفید و قهوه ای در ساخت آن به کار رفته است. این بستنی در رستوران سرندیپیتی نیویورک تهیه و به فروش می‌رسد و در کمال تعجب علاقه مندان زیادی هم دارد.

بستنی میلیاردرها

بستنی میلیاردرها

این بستنی توسط یکی از تولید کننده‌های لوکس بستنی ساخته شده است و به قول خودش مخصوص میلیاردرها و افراد ثروتمند است. این بستنی از زرورق طلا، الماس‌های خوراکی و نوعی کاکائوی نادر درست می‌شود.
 همچنین موادی مانند شکلات نادر ماداگاسکار، انبه، زنجبیل، شکلات سفید خاص بلژیک، پشن فروت و تمشک با لعاب شکلات سفید هم در ترکیبات این بستنی موجود هستند.
 زمان لازم برای تهیه این بستنی 15 دقیقه است و در بستنی فروشی‌های لوکس شهر لندن به فروش می‌رسد. بستنی میلیاردرها 350 گرم وزن دارد و با قیمتی حدود 99 پوند به فروش رسیده است.

بستنی گردویی کلیمانجارو

برای خوردن و تجربه کردن طعم این بستنی باید ابتدا یک بلیط فرست کلاس هواپیما تهیه کنید و به هتلی واقع در کوه‌های کلیمانجارو در کشور تانزانیا سفر کنید. در آنجا بستنی گردویی که با یخ‌های نوک قله کوه‌های کلیمانجارو درست شده و با نقره عتیقه و نوعی موز و سیروپ کمیاب تزیین شده است، را می‌توانید خریداری کنید. همزمان با خوردن بستنی در آن هتل، نوازنده ای موزیک ملایمی را برایتان می‌نوازد تا در آرامش کامل گرانترین بستنی دنیا را میل کنید.

بستنی یخی در ظرف کریستال و الماس

بی شک با شنیدن نام بستنی یخی به یاد بستنی‌های ارزان قیمت که در همه سوپر مارکت‌ها یافت می‌شود، خواهید افتاد. اما این بستنی یخی با همه بستنی یخی‌هایی که تا کنون خورده اید، فرق دارد. 
این بستنی یخی در رستورانی در نیویورک تهیه و سرو می‌شود و نامش در کتاب گینس ثبت شده است. در تهیه این بستنی یخی از شیر، تکه‌های یخ، 14 نوع کاکائوی کمیاب آفریقای و آمریکای جنوبی و گرانترین تراول‌های دنیا استفاده شده است. 
این بستنی در ظرفی کریستال سرو شده و با 5 گرم طلای 23 عیار تزیین می‌شود. این بستنی یخی طرفداران زیادی از کشورهای مختلف دارد و افراد زیادی برای خوردن این بستنی به نیویورک سفر می‌کنند و با خوردن این بستنی حس خوشایندی را تجربه می‌کنند. 

بستنی الماس سیاه

بستنی الماس سیاه با زعفران ایرانی

زعفران ایرانی اصل و مرغوب از جمله مواد گران و لوکس در دنیا محسوب می‌شود و بسیاری از سر آشپزهای ماهر در سراسر دنیا در غذاهای خود از این گیاه خوش طعم و خوشبو استفاده می‌کنند. در تهیه این بستنی در کنار ترافل سیاه ایتالیایی و وانیل مرغوب جزایر ماداگاسکار، از زعفران مرغوب و اصل ایرانی استفاده می‌کنند. 
برای تزیین روی آن هم از ورقه‌های طلا 24 عیار استفاده می‌شود. بسیاری از مشتری‌های رستوران‌های لوکس دبی این دسر را سفارش داده و از خوردن این دسر با طعم و عطر زعفران ایرانی لذت می‌برند. 

خرید و فروش گرانترین بستنی‌های دنیا

بی شک افرادی هستند که با خرید و مصرف این بستنی‌ها احساس خوبی به آن‌ها دست می‌دهد. برخی از این افراد آنقدر پولدار و ثروتمند هستند که حاضرند برای خوردن یک بستنی به عنوان عصرانه بلیط هواپیما تهیه کرده و به کشور تولید کننده آن بستنی سفر کنند و بعد از خوردن بستنی دوباره به وطن خود برگردند. و یا حتی در مراسم تولد خود برای پذیرایی از مهمانان گرانترین بستنی دنیا را سفارش می‌دهند. 
تولید و تهیه این بستنی معمولا توسط سرآشپزها و افراد ماهر و با تجربه انجام می‌شود. این سرآشپزها از مواد اولیه کمیابی که به راحتی در دسترس همه مردم قرار ندارند، برای تهیه این دسرها استفاده می‌کنند. آن‌ها سعی می‌کنند در تهیه بستنی‌های لوکس و گران قیمت، از ظروف خاصی هم استفاده کنند. ظروفی که توسط شرکت‌هایی مانند ورساچه تهیه می‌شوند از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و طرح و رنگ خاصی دارند که باعث شکیل تر و لوکس تر شدن بستنی‌ها خواهد شد و در نتیجه بر روی قیمت تمام شده بستنی هم تاثیر می‌گذارند.
در کنار استفاده از ظروف خاص و شکیل و مواد کمیاب باید تزیینات زیبا، خاص و لوکس بر روی بستنی‌ها انجام شود. معمولا تزیین بستنی‌ها باید فاکتورهای خاصی را داشته باشد و کمتر کسی این تزیینات را دیده باشد. یا به عبارتی باید کم‌نظیر و بی‌نظیر باشند.


اشتراک گذاری:
نظرات کاربران
افزودن دیدگاه
لطفا منتظر بمانید ...