درباره ما سبد خرید0 شعب اعطای نمایندگی ثبت نام / ورود

چگونه می توان بستنی خانگی درست کرد؟

414
1402/02/16

بستنی یکی از خوشمزه ترین دسر هایی است که می توان در خانه درست کرد. این دسر پر طرفدار می تواند شیرینی دورهمی های دوستانه و خانوادگی شما را دوچندان کند. البته همان طور که خودتان نیز می دانید این دسر فوق العاده انواع مختلفی دارد و از آن جایی که همه آن را دوست دارند، ما قصد داریم در ادامه به صورت اختصاصی در مورد بستنی خانگی صحبت کنیم و روش تهیه انواع مختلف آن را به شما بیاموزیم. پیشنهاد می کنیم که که تا پایان با ما همراه باشید.

طرز درست کردن بستنی خانگی 

شما هر بستنی که دوست دارید را می توانید در خانه درست کنید. اینک ما طرز تهیه تعدادی از بستنی های خانگی را برای شما توضیح می دهیم:

بستنی سنتی 

یکی از محبوب ترین بستنی های موجود در بازار، بستنی سنتی است. کسانی که این بستنی را می پسندند باید برای درست کردن آن ابتدا یک سینی لبه دار بردارند و به اندازه 3 میلیمتر روی آن خامه پهن کنند. بعد باید سینی را داخل فریزر قرار بدهند تا خامه داخل آن کاملاً یخ بزند. بعد از قرار دادن سینی داخل فریزر، باید شیر را درون قابلمه بریزند و آن را با حرارت بالا بجوشانند. در همین حین نیز مقداری زعفران دم کنند و آن را به همراه گلاب به شیر اضافه کنند. حالا باید کمی ثعلب به آن اضافه کنند و مدام شیر را به هم بزنند. وقتی که بستنی قوام یافت، می توانند آن را از روی حرارت بردارند و داخل کاسه بریزند. این کاسه باید در کنار مقداری یخ قرار بگیرد و محتویات آن به خوبی با هم ترکیب شود. زمانی که آماده شد باید به مدت 30 دقیقه داخل فریزر قرار بگیرد. بعد از این تایم باید آن را از فریزر درآورند و محتویات آن را با هم مخلوط کنند. در آخر هم، باید خامه یخ زده برش داده شود و با بستنی مخلوط شود. البته هر کسی دوست داشته باشد، می تواند بنا به سلقه خود به آن خلال پسته یا بادوم نیز اضافه کند.

بستنی شکلاتی 

بستنی بعدی، بستنی شکلاتی است. برای تهیه این بستنی ابتدا باید شکلات تلخ را با قسمت درشت رنده، رنده کنید. سپس خرده های شکلات را داخل یک ظرف بریزید و روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار بدید.  بعد از این که شکلات ها کاملاً آب شدند آن ها را از روی حرارت بردارید و شیر عسلی را به آن اضافه کنید. در آخر هم با همزن برقی، آن ها را با هم مخلوط کنید و پودر کاکائوی الک شده را به آن اضافه کنید.

بستنی توت فرنگی 

برای درست کردن یک بستنی توت فرنگی خوشمزه، اول باید مقداری شیر خشک را با شیر و عصاره وانیل، ترکیب کنید و داخل فریزر بگذارید. بعد از این که خوب یخ زد، آن را از فریزر بیرون بیاورید و با مخلوط کن آن ها را با هم ترکیب کنید. در همین حین شکر و توت فرنگی ها را نیز به آن اضافه کنید و خوب به هم بزنید. در آخر هم آن ها را به مدت 2 ساعت در فریزر قرار دهید تا خوب خودش را بگیرد.

بستنی یخی میوه ای

یک نوع دیگر از بستنی های خانگی بستنی یخی میوه ای است. برای تهیه این نوع بستنی، میوه مورد علاقه خود را خرد کنید و داخل بستنی بریزید. سپس به اندازه دو قاشق غذا خوری، شکر و به مقدار دو قاشق نیز به آن ماست شیرین اضافه کنید. بعد ترکیب به دست آمده را داخل غذاساز بریزید تا میوه ها کاملاً خرد شوند و یک مایع غلیظ به دست بیاید. در آخرین مرحله نیز باید مخلوط به دست آمده را در قالب های بستنی بریزید و به مدت 6 ساعت، آن ها را داخل فریزر بگذارید. 

بستنی زمستانی 

یک نوع دیگر از بستنی هایی که در خانه می توان آن را درست کرد، بستنی زمستانی است. برای تهیه این نوع بستنی، باید نان میکادو را به صورت گرد ببریم و روی آن ها شکلات شیری آب شده، بمالیم. بعد باید پودر ژلاتین را داخل آب سرد بریزیم و آن را در معرض حرارت غیر مستقیم قرار بدهیم.
 در مرحله بعدی، باید سفیده تخم مرغ را از آن جدا کنیم و خوب به هم بزنیم. بعد از این که آن کف کرد می توانیم وانیل را به آن اضافه کنیم. در همین حین نیز باید پودر قند را به این ترکیبات اضافه کنیم و تا زمانی که سفیده فرم بگیرد، آن را هم بزنیم. حالا باید سفیده های فرم گرفته را روی حرارت ظرف آبی که در حال جوشیدن هست قرار بدهیم و با همزن آن را هم بزنیم. این کار باعث می شود سفیده های تخم مرغ کاملاً بپزن و فرم بگیرن. بعد از این مرحله نیز باید ژلاتین را حل کنیم و به آن ها اضافه کنیم.
 حالا دیگر تقریباً بستنی آماده شده است و می توان آن را با قیف پایپ کرد. در آخرین مرحله نیز باید کمی شکلات را روی آن ها بریزیم و آن ها را داخل یخچال بگذاریم.

بستنی توت فرنگی ژله ای 

آخرین بستنی که می خواهیم به شما یاد بدهیم، بستنی توت فرنگی ژله ای است. برای تهیه این نوع بستنی، شیر خشک را داخل ظرف بریزید و شکر را به آن اضافه کنید. بعد با همزن دستی آن ها را با هم  مخلوط کنید و کمی ژله توت فرنگی داخل آن ها بریزید. حالا می توانید مواد دیگری مثل شیر نیز را به آن اضافه کنید و آن ها را با هم ترکیب کنید. بعد از این که مواد کاملاً با هم ترکیب شدند ظرف را روی حرارت کم، قرار بدهید و محتویات آن ها را مجدداً با هم مخلوط کنید. این کار را تا حل شدن کامل شکر و بخار کردن ظرف ادامه بدهید. بعد حرارت را خاموش کنید و اجازه بدهید مواد کاملاً خنک شوند. در همین حین نیز کمی خامه شیرین شده قنادی را با دور تند همزن،  به هم بزنید تا کاملاً فرم بگیرد. حالا باید مایه توت فرنگی را نیز آن به اضافه کنید و بستنی ها را داخل قالب بریزید. در آخر نیز آن ها را در داخل یخچال بگذارید تا خودشان را بگیرند و به صورت دلخواه در بیایند.  

اشتراک گذاری:
نظرات کاربران
افزودن دیدگاه
لطفا منتظر بمانید ...