درباره ما سبد خرید0 شعب اعطای نمایندگی ثبت نام / ورود

بستنی گربه چیست؟

227
1402/05/24

بستنی جزء خوشمزه ترین خوراکی هایی است که استفاده از آن کوچک و بزرگ نمی‌شناسد و هر فردی در هر سن و سالی می تواند جزء طرفداران پروپاقرص آن باشد. اما آیا تا به حال نام بستنی گربه به گوشتان خورده است؟ تصور می کنید بستنی گربه دارای چه ترکیباتی است و به چه شکلی استفاده می شود؟ اگر شما هم تمایل دارید در برنامه غذایی گربه خانگی خود کمی تنوع ایجاد کنید، می توانید از این بستنی مقوی و خوشمزه استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با این بستنی و ترکیبات موجود در آن در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

بستنی گربه چیست؟

گربه از حیوانات خانگی بسیار پرطرفدار است که نژادهای مختلفی دارد. گربه ها موجودات حساسی هستند و برای رسیدگی به آن ها لازم است از برنامه غذایی خاصی پیروی کرد. گاهی اوقات یکنواخت شدن برنامه غذایی می تواند باعث بی میل شدن یا بی اشتهایی گربه شود. حتی اگر چنین اتفاقی نیفتد برای اینکه کمی در برنامه غذایی گربه خانگی خود تنوع ایجاد کنید می توانید به سراغ خوراکی هایی همچون بستنی گربه بروید. 
بله درست شنیدید، بستنی گربه یکی از خوراکی هایی است که متناسب با ذائقه گربه تهیه شده است. معمولا داروخانه های دامپزشکی و پت شاپ ها می توانند این محصولات را در بسته بندی های مختلف در اختیار شما قرار دهند. البته بهتر است قبل از استفاده از بستنی گربه با ترکیبات آن، کارایی و نحوه مصرف آن به خوبی آشنا باشید. 
تقریبا تمامی افرادی که برای بار اول نام بستنی گربه را می شنوند اینگونه تصور می کنند که این محصول نیز مانند بستنی معمولی از فرآورده های لبنی تهیه شده و طعمی شیرین و خوشمزه و حالتی نیمه منجمد دارد. اما برخلاف باور این افراد، بایستی بگوییم بستنی گربه هیچ شباهتی با بستنی معمولی که انسان ها مصرف می‌کنند ندارد. در ادامه بیشتر به بررسی ویژگی های این محصول می پردازیم.
• بستنی گربه را می توان در واقع یک نوع خوراکی تشویقی گربه به شمار آورد.
• این بستنی چه از نظر شکل ظاهری و چه از نظر طعم و مزه با بستنی که انسان ها مصرف می کنند کاملا متفاوت است.
• معمولاً در تهیه این بستنی از طعم ماهی و اینولین استفاده می شود.
• این محصول عوارض یا ضررهای بستنی معمولی را ندارد. 
• برخلاف بستنی معمولی بستنی گربه حالتی مایع داشته و در بسته بندی ساشه مانندی نگهداری می شود.
• بستنی گربه به دلیل نداشتن مواد نگهدارنده یک خوراکی مقوی و سالم برای گربه به شمار می‌رود.

روش صحیح استفاده از بستنی گربه

همانطور که پیش از این اشاره کردیم بستنی گربه به عنوان یک نوع خوراکی تشویقی استفاده می شود. معمولاً صاحبان گربه زمانی که گربه به دلایل مختلف میل چندان زیادی به غذای خود ندارد از این نوع خوراکی برای تشویق کردن آن به خوردن استفاده می کنند. نداشتن شکر باعث می شود تا این محصول به یک خوراکی سالم با ارزش غذایی بالا برای گربه ها تبدیل شود که می توان حتی آن را همراه با دارو به گربه داد.
اما می خواهیم بدانیم روش صحیح استفاده از بستنی گربه به چه صورت است؟ گاهی اوقات افراد گوشه ‌ای از بسته ‌بندی این محصول را برش زده و به گربه اجازه می ‌دهند تا به صورت مستقیم آن را لیس بزند. برای این کار فقط لازم است مقداری از مواد ساشه را از پایین به سمت بالا هدایت کنید تا گربه بتواند محتویات داخل بسته بندی را به طور کامل بخورد. 
همچنین می‌توان محتوای داخل بسته را درون ظرف مخصوص غذای گربه ریخته تا گربه از این طریق بتواند به راحتی تمامی آن را مصرف کند. به طور کل برای استفاده از بستنی گربه هیچ محدودیت خاصی وجود ندارد. شما حتی می ‌توانید آن را با غذاهای مختلف گربه ترکیب کنید. گاهی اوقات گربه ها از خوردن غذای خشک ممانعت می کنند. بنابراین برای رفع خشکی غذا و خوش طعم کردن آن می توان مقداری بستنی گربه به آن اضافه کرد.

زمان مناسب برای استفاده از بستنی گربه

اگر تجربه داشتن یک گربه خانگی را داشته باشید به خوبی می دانید که گربه ها هر کدام خصوصیات اخلاقی خاصی داشته و برای تربیت شدن و آموزش دیدن نیاز به تمرین یا عوامل انگیزشی دارند. خوراکی های تشویقی همیشه جایگاه ویژه ای در آموزش حیوانات خانگی از جمله گربه ها دارند. 
اگر می خواهید از بستنی گربه به عنوان یک خوراکی تشویقی استفاده کنید، نگران نباشید. برای استفاده از این محصول هیچ محدودیت زمانی خاصی وجود ندارد. اما توصیه می شود برای تشویق بهتر گربه در زمانی که قصد دارید غذای اصلی او را بدهید از بستنی گربه نیز استفاده کنید. این زمان دقیقاً زمانی است که گربه نه چندان سیر و نه چندان گرسنه است و آمادگی بیشتری برای آموزش دیدن دارد. 
بنابراین شما با استفاده از این خوراکی تشویقی می‌توانید انگیزه و پذیرش او را برای دریافت پیام خود بیشتر کنید. زمانی که گربه شما به دلایلی مریض شده و اشتهای چندان زیادی ندارد، برای اینکه بتوانید خوردن داروها را برای او راحت تر کنید می توانید دارو را با بستنی گربه مخلوط کرده و به او بدهید. 

خواص بستنی گربه

برای اینکه گربه خانگی شما  به درستی رشد کند بایستی توجه زیادی به برنامه غذایی او داشته باشید و میزان کالری، چربی و شیرینی که در غذا وجود دارد را به طور دقیق بررسی کنید. بستنی گربه به دلیل خواص بسیار زیادی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از جمله خواص این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• کالری زیاد غذا می تواند باعث اضافه وزن در گربه شده و مشکلات متعددی را برای او به وجود آورد. بستنی گربه یک خوراکی مقوی و در عین حال کم کالری است که حتی می ‌تواند برای گربه های کم تحرک نیز گزینه مناسبی باشد.
• بستنی گربه سرشار از ویتامین‌ ها و مواد مغذی مورد نیاز برای بدن گربه است.
• بستنی گربه کمک می کند تا حیوان خانگی شما موهای براق و تمیز و همچنین پوستی سالم داشته باشد.
• این خوراکی مقوی همچنین به هضم بهتر غذای گربه کمک می کند. 
• مواد و ترکیباتی که در بستنی گربه وجود دارند به هیچ عنوان احساس سنگینی ایجاد نمی کنند. بنابراین این محصول نه تنها برای گربه های بالغ و بزرگ بلکه برای بچه گربه ها نیز خوراکی مفیدی به شمار می رود.

اشتراک گذاری:
نظرات کاربران
افزودن دیدگاه
لطفا منتظر بمانید ...